Tatami Teràpia, iniciativa valenciana que usa l’esport com a sistema d’aprenentatge per a xiquets
Usar l’esport com a teràpia. Este és el secret de Tatami Teràpia, un sistema d’aprenentatge per a alumnes amb TDA-H (Trastorn de Dèficit d’Atenció amb o sense Hiperactivitat), on se li oferix a l’alumne un escenari més adequat per a l’ensenyança, no sols de continguts teòrics sinó també conductuals. Actualment, Tatami Teràpia està dirigit a xiquets i xiquetes de 5 a 12 anys amb problemes d’aprenentatge, d’atenció i/o de conducta per a ajudar-los a millorar en algun d’estos aspectes. Sobre un tatami (tapís de matalafets), l’alumne juga, compartix amb altres amics i aprén habilitats individuals i socials que li serviran en la seua vida diària.
El tatami és un espai de matalafets on els alumnes realitzen els exercicis descalços sense el risc de fer-se dany. Este espai possibilita el desenrotllament de múltiples habilitats com el treball de lateralitat, la coordinació psicomotriu, els jocs d’equip i els exercicis de relaxació. Des de la primera sessió, el tatami suposa per a l’alumne un lloc agradable en què desenrotllar activitats lúdiques alhora que s’adquirixen habilitats resilients que li ajudaran a afrontar amb eficàcia els possibles reptes de la vida.
El sistema d’ensenyança representa el tercer punt clau de l’èxit del programa Tatami Teràpia. Per mitjà d’un sistema motivacional i estratègies de coaching educatiu, l’alumne aprén a marcar-se objectius individuals, per parelles i per equips i a treballar per a aconseguir-los. El sistema d’ensenyança de Tatami Teràpia utilitza estratègies de la psicologia positiva i les tècniques d’aprenentatge i modificació de conducta que han resultat eficaços en estudis anteriors.