Impacte econòmic de la Marató València 2014: Més de 10 milions d’euros per a la ciutat
La Marató València Trinidad Alfonso de 2014 va deixar en l’economia valenciana un gasto turístic en la ciutat més de 10 milions de €. Esta dada s’arreplega dins de l’estudi realitzat per l‘Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE), dirigit pel Catedràtic d’Economia de la Universitat de València, Joaquín Maudos, qui des de 2011 analitza l’impacte econòmic que la marató organitzada per la Societat Esportiva Correcaminos i l’Ajuntament de València, genera en la ciutat.
Segons l’informe del IVIE, la Marató València Trinidad Alfonso 2014, amb una inversió en organització de 1.922.380 €, ha permés augmentar de forma considerable el retorn en forma de riquesa econòmica que esta prova esportiva trasllada a la ciutat. En este cas, la xifra dels 10.002.687€ suposen un 30 % més del que genera darrere de l’edició de 2013 (7.727.703 €).
La Marató València Trinidad Alfonso és un exemple de col·laboració públic / privada en què el gasto en què incorren les institucions és percentualment xicotet. Dels 1.922.380 euros d’inversió que va registrar l’esdeveniment en 2014, les arques públiques van córrer únicament amb el 8% del gasto, mentres que la resta es repartix entre l’aportació privada dels col·laboradors i patrocinadors (56%) i la pròpia capacitat de generar recursos de la prova a través de les inscripcions (36%).
La potencialitat de la Marató València Trinidad Alfonso com a font de riquesa per a la ciutat de València és notable i s’evidencia en el creixement del gasto turístic si prenem com a referència l’edició de 2011, primera marató analitzada pel IVIE. En la mencionada edició, el gasto dels participants en la ciutat es va establir en un retorn d’1’3 milions d’euros. Un dada que en quatre anys ha crescut un 669% fins a aconseguir els més de 10 milions d’euros actuals que la prova genera en favor de l’economia valenciana.
Perfil del turista esportiu
D’altra banda, cal destacar que dins de tot l’informe d’impacte realitzat pel IVIE, s’establix un perfil de turista esportiu nacional que sol viatjar en parella i pernoctar 2 nits en la ciutat. Mentrestant, el corredor internacional sol viatjar en grup de 5 persones i la seua estança en la ciutat es prolonga per un període d’entre 3 a 4 dies.
De fet, les dades computades oferixen que la procedència econòmica d’este gasto de més de 10 milions de € del turisme esportiu a València es dividix en un 65’8% procedent de corredors / visitants internacionals i en un 34’2% de corredors / visitants de procedència nacional.
La consulta i descàrrega completa de l’informe realitzat pel IVIE es pot realitzar en la web www.ivie.es