Rán Racing triomfa a València després d’una apassionant Ford Vignale Valencia Sailing Week
El Rán Racing de Niklas Zennström es va proclamar hui vencedor de la Ford Vignale València Sailing Week. L’armador i canya suec va tindre prou d’exercir un ferri control de la flota, sempre navegant en posicions de seguretat, per a no permetre que ni el Alegre de Andy Soriano, ni el Sled de Takashi Okura s’acostaren en la general. L’última jornada de la regata de 52 SUPER SERIES va ser blau, el blau del Azzurra italoargentí que va guanyar amb autoritat les dos mànegues disputades.
Rán Racing va fer ahir un sext i un quint lloc en les dos mànegues que es van celebrar amb una brisa que va començar amb huit nucs i va pujar fins als catorze en l’última popa. Però eixe sext i eixe quint eren just els punts que necessitava per a alçar el trofeu final en el Veles e Vents de València. La seua raó era controlar la flota, i així, en les dos mànegues, va eixir sempre pel centre de la flota buscant sempre anar cap al costat més afavorit. Zennström sabia que amb esta tàctica no guanyaria cap de les dos mànegues però eixe control sobre Alegre i Sled li podia bastar per a proclamar-se campió a València.
Alegre i Sled han sigut les revelacions de la primera prova de l’any de 52 SUPER SERIES. Els dos barcos estan patronejats pels seus propis armadors i els dos han tingut un comportament exemplar. Andy Soriano amb el seu barco construït a Borriana ha estat sempre lluitant per la victòria. I això és molt especial tractant-se d’un equip que acaba d’estrenar-se en la competició.
Per la seua banda, Sled ja sabia el que era competir en les 52 SUPER SERIES. L’any passat amb un barco vell va ser capaç d’acabar en la quarta posició en la Zenith Royal Cup Marina Ibiza, on ja van demostrar que quan tingueren el seu nou disseny de Botín podrien estar davant. I a la primera de canvi, en la Ford Vignale València Sailing Week, ja han mostrat les seues ungles. Però el gran protagonista de la jornada de hui ha sigut el Azzurra de la família Roemmers. Ahir la princesa Zahra Aga Khan batejava el barco i pareix que les bambolles del xampany van donar efervescència al veler, perquè no va donar opció i va guanyar les dos mànegues de l’última jornada. La primera eixida dels italians va ser perfecta. No així per a Platoon, Provezza i Paprec que van ser penalitzats i van eixir ja retardats. La mànega va ser un monòleg italià.
En la segona, el que millor va eixir va ser el Bronenosec. Abans s’havia hagut de repetir la partida degut a un fora de línia general. Per a la segona, el Comité va traure la bandera negra que eliminava a què fera un fora de línia en compte de penalitzar-lo. L’eixida va ser clara i Azzurra va repetir la seua reeixida partida de la primera.
Els russos i els italoargentins van estar barallant per la primera plaça en la primera cenyida i la primera popa, però després de passar la porta de sotavent Vladimir Liubimorov va decidir anar-se’n per la part dreta del camp de regates mentres que la resta se n’anava per l’esquerra. Ho va pagar i Azzurra va arribar ja amb un cert avantatge a la boia de sobrevent. La popa ja va ser un passeig triomfal per als italians i per al Rán Racing que es va proclamar vencedor final del Ford Vignale València Sailing Week.
Clasificació:
-
Rán Racing (2-1-2-2-10-5-7-4-1-6-5), 45 p.
-
Alegre (1-3-1-5-2-9-2-8-9-5-3), 48 p.
-
Sled (7-11-3-3-3-1-11-1-3-3-7), 53 p.
-
Azzurra (6-5-5-9-1-8-5-5-8-1-1), 54 p.
-
Bronenosec (8-6-6-1-9-6-1-6-5-4-2), 54p.
-
Quantum (4-7-8-6-6-11-3-3-10-2-8), 68 p.
-
Platoon (3-8-11-4-7-2-12-7-7-10-4), 75 p.
-
Provezza (5-2-7-8-8-7-6-12-2-7-12),76 p.
-
Interlodge (10-4-4-10-11-12-4-2-4-12-6), 79 p.
-
Paprec (9-10-12-12-4-3-11-12-9-10), 101 p.
-
Gladiator (11-9-9-7-12-4-10-10-11-8-11), 102 p.
-
Xio (12-12-10-11-5-10-8-9-6-11-9), 103 p.