Notícies

Els clubs valencians també s’apunten a la Marató València

 • 

La Marató València Trinidad Alfonso EDP i els clubs esportius d’elit de la Comunitat Valenciana han unit forces un any més per a portar la millor marató d’Espanya a tots els seus afeccionats i que el pròxim 1 de desembre ajuden a convertir els carrers de la ciutat del running en tota una festa.

L’acte d’agermanament, que ha tingut lloc en la primera oficina ‘all in one’ de CaixaBank situada al carrer Barques de València, va comptar amb la presència de Xicu Costa, director territorial de CaixaBank en la Comunitat Valenciana; els presidents del Llevant UD i Vila-real CF, Quico Catalán i Fernando Roig, respectivament; l’ambaixador del València CF, Ricardo Arias; així com del conseller delegat del València Basket Club, Francisco Raga. Per part de la prova, l’encarregat de segellar aquesta unió va ser Vicente Sanz, vicepresident de la SD Correcaminos, organitzadora juntament amb l’Ajuntament de València.

Costa va recordar que CaixaBank dóna suport a la Marató “des de fa anys de manera activa, promovent també que els nostres empleats córreguen, i amb un punt d’animació en el quilòmetre 29, punt en què els corredors més necessiten els ànims”, així com, al costat de la Federació d’Esports Adaptats (FESA), les categories de discapacitat, “una cosa de la qual estem tremendament orgullosos”.

Sanz va recollir i va agrair el suport i va assegurar que “és un orgull” comptar amb el suport dels clubs més importants i grans de la Comunitat. “De la vostra implicació, extraiem eixos ànims dels punts d’animació, que són tan importants, i les activitats en Expo Deporte que ajuden al fet que Expo Deporte es convertisca en l’epicentre del running durant els dies previs a la carrera”.

Com a símbol d’aquesta germanor, els quatre clubs van intercanviar samarretes personalitzades i van recordar que tots ells comptaran amb punts d’animació el dia de la prova des dels quals donaran ànims als corredors. A més, tots els clubs comptaran amb participants dels seus propis clubs en la carrera. També estaran presents en Expo Deporte, on realitzaran activitats i jocs per als visitants, i tindran punts d’animació al llarg del recorregut de la Marató.

Quico Catalán va afirmar que des de la primera trobada de germanor“ens vam adonar el que per a la nostra terra podia suposar aquesta unió” i va destacar que un dels “culpables” del “engrandiment de la ciutat” és la Fundació Trinidad Alfonso. A més, va animar a tots a eixir al carrer el pròxim 1 de desembre per a fer “vibrar la ciutat”.

Ricardo Arias, històric capità del València CF, va assenyalar que “per a tots els valencianistes anar a Mestalla és una festa, però també ho és la Marató València. És un orgull veure els carrers plens de gent animant i, per a nosaltres, veure com llueixen els nostres colors”.

Fernando Roig es va mostrar emocionat i va assegurar que per a ell “és una obligació i una devoció col·laborar amb la Fundació Trinidad Alfonso, que era la meua mare”. “La Marató València és una gran festa i jo crec que segurament els pròxims anys ens donarà encara més alegries”, va apostar.

Per part seua, Francisco Raga, conseller delegat del València Basket, va ressaltar el creixement de la prova i es va mostrar segur que, amb el suport de la Fundació Trinidad Alfonso i del Ajuntament de València, creixerà encara més”.

 

Repte Teika 2020

L’any 2020, la Marató València complix 40 anys i al costat de Teika assumix el repte d’augmentar el cens femení, que en aquest 2019 assolix el 19% dels 25.000 inscrits. “L’esport femení va en l’ADN de Teika”, va explicar la seua directora de Comunicació Puri Naya, “aconseguirem que en 2020 almenys el 20 per cent de les persones participants en la Marató València siguen dones. Ho farem donant visibilitat a les què ja ho fan, donant consells d’alimentació, amb grups d’entrenament, promocionant-ho en els nostres gots de café –més de 2,5 milions al mes– i en els vinils de les nostres màquines, i de moltes més formes que anirem avançant”.

L’empresa valenciana porta anys donant suport a l’esport femení amb el projecte “Juguen elles, guanyem tots” amb el qual ja patrocinen als grans clubs valencians i ara pretén fer un pas més “donant un missatge que va molt més enllà de l’esport”. Per a confirmar aquest objectiu van posar les jugadores María de Alharilla (Llevant UD), Sandra Hernández (València CF), Salma Palayuelo (Vila-real CF) i Joy Adams (València BC), juntament amb a Puri Naya i Elsa Pérez (SD Correcaminos).