La Marató València supera els 10.000 corredors estrangers de 101 nacionalitats
La Marató València Trinidad Alfonso EDP, juntament amb l’Ajuntament de València i Turisme VLC, han presentat les xifres d’ocupació turística per al cap de setmana de la prova, en la qual participaran 25.000 corredors –més 7000 del 10K– arribats de 101 països diferents.
En concret, el 27 per cent dels participants dels 42,195km són de la Comunitat Valenciana, el 34% de la resta d’Espanya (més de 8600 corredors) i un 39% són estrangers, amb 10.015 participants que viatjaran de fora per a córrer a València Ciutat del Running. En el 10K, la participació autonòmica s’eleva fins a un 60 per cent, l’espanyola al 23% i de la resta del món vindran el 17% dels corredors. Aquests números suposen que l’esdeveniment deixarà més de 165.000 pernoctacions a la ciutat de València durant aquest cap de setmana (amb les dades de l’última enquesta del Ivie com a referència) i que l’ocupació hotelera superarà el 94 per cent en la vespra de la carrera.
Després dels corredors nacionals, el país amb major representació en la Marató València torna a ser Itàlia, amb 2332 participants, però seguit molt de prop de França, que aquesta edició comptarà amb 2181 corredors sobre la passarel·la blava. En tercer lloc, apareix Regne Unit, amb 1196 persones. I així fins a un total de 101 països representats en la primera vegada que la Marató València supera el centenar de nacionalitats. Entre les més curioses i llunyanes, hi haurà participació de corredors de les Illes Reunió, Swazilàndia, Nepal o Ciutat del Vaticà, que ve a córrer amb el seu equip Athletica Vaticana.
Juan Botella, gerent de la Societat Esportiva Correcaminos, va destacar que “fer gran la Marató és també fer gran València, per la seua repercussió turística i impacte econòmic, la qual cosa no seria possible sense el suport de l’Ajuntament de València”.
Per part seua, José Pablo Vázquez, director de Transvia Sport i responsable de Welcometovalencia.com, la plataforma de l’organització per als serveis turístics de la prova, va destacar que “la plataforma web integra serveis per a corredors en hotels, restaurants, descomptes en KLM, Renfe i Ibèria, entre altres avantatges” i va afegir que “aquesta edició l’ocupació hotelera rondarà el 94%, arribant fins i tot a poblacions que no són de la pròpia ciutat de València”. Emiliano García, regidor delegat de Turisme, va recalcar que “aquest esdeveniment és clau per a posicionar València com a destinació turística per a fer esport. A València volem que el corredor se senta volgut”.
En aquest acte, també van intervindre els representants del sector hoteler, Luis Martí, representant del Gremi Hoteler, Alberto Galloso de HOSBEC o Jorge Caparrós, de l’hotel AC, un dels establiments associats al projecte Welcometovalencia.com
6 de desembre: la data per a 2020
Finalment, tancant el torn d’intervencions, Joan Ribó, alcalde de València, va aprofitar per a donar la benvinguda “a tots els que ens visiten per a participar en aquesta festa esportiva i tot començarà en la Plaça de la Marató l’eixida d’aquesta prova”.
A més, l’alcalde va aprofitar la seua intervenció per a confirmar la data de la pròxima edició, que se celebrarà el 6 de desembre de 2020, any en què la prova celebrarà el seu 40 aniversari, mantenint la seua celebració en el primer diumenge de desembre.
Una polsera plena de beneficis turístics
Tots els corredors de la Marató València rebran amb el seu dorsal una polsera que, a més de diversos serveis en la prova, els atorgarà beneficis i descomptes en els museus municipals, entrades a la Ciutat de les Arts i les Ciències i altres centres d’atracció turística de la ciutat de València, per als maratonians i els seus acompanyants.