Valencia, nova etapa espanyola del T100
És la primera vegada que una Copa del Món de Triatló i una prova del T100 World Tour se celebren juntes, creant un mega cap de setmana de curses d’alt nivell per als aficionats al triatló
L’Organització de Triatletes Professionals (PTO), World Triathlon i la Federació Espanyola de Triatló (FETRI) han anunciat que València acollirà per primera vegada l’etapa espanyola del Tour Mundial de Triatló T100 el dissabte 20 de setembre del 2025. L’esdeveniment tindrà lloc el mateix cap de setmana que la Copa del Món de Triatló.
L’etapa de T100 València veurà els 20 millors triatletes masculins i les 20 millors triatletes femenines del món enfrontar-se a la distància de 100km (2km de natació, 80km de ciclisme, 18km de carrera a peu) com part d’un programa de tota la temporada que culminarà a la Final del Campionat. La prova tindrà lloc a La Marina de València i els seus voltants, amb vista al Mediterrani, al mateix lloc que acollirà les proves d’elit de la Copa del Món de Triatló el mateix cap de setmana.

El regidor de l’Àrea de Festes i Tradicions, Cultura i Esports, José Luis Moreno, ha assenyalat que, per a València, “volem agrair a la Federació Internacional de Triatló, de la mà de la nacional i autonòmica i juntament amb PTO, que confie en la nostra ciutat per albergar un esdeveniment esportiu que reunirà els 40 millors esportistes del món d’esta disciplina. A més, esta cita ha generat en edicions anteriors un impacte econòmic directe de 7,5 milions d’euros i una audiència televisiva a nivell mundial de 7,4 milions d’espectadors a 195 països de tot el món amb un retorn publicitari d’uns 50 milions d’euros”.
“Serà la primera vegada que una carrera de T100 i una prova de la Copa del Món de Triatló se celebren a la mateixa ciutat”, ha dit Sam Renouf, Director General de PTO. “El que significa que els ulls del món del triatló estaran pendents de la ciutat este cap de setmana i veuran una celebració de la Comunitat Valenciana”.
València, ciutat referent
“En unir els nostres esforços amb PTO i la Federació Espanyola, i oferir la T100 i els esdeveniments de la Copa del Món a València el mateix cap de setmana, estem demostrant una vegada més la grandesa del nostre acord amb PTO, i també ofereix nombrosos beneficis. Permet als participants, espectadors i la comunitat local viure una vibrant celebració del triatló, creant un entorn més inclusiu on els aficionats poden presenciar actuacions de talla mundial i participar en esdeveniments de participació massiva.

A més, la col·laboració millora l’eficiència logística i maximitza els recursos, assegurant una experiència sense fissures i d’alta qualitat per a tots els involucrats”, va dir Antonio F. Arimany, president electe de World Triathlon.
José Hidalgo, President de la Federació Espanyola de Triatló, ha destacat que “la FETRI està molt contenta d’anunciar la continuïtat del circuit T100 a Espanya esta temporada i que seguirem sent un lloc de referència en estes competicions. Aprofitant la celebració de la Copa del Món a València, tornem a afrontar un repte innovador, en acollir ambdues competicions a la mateixa data ia la mateixa seu per primera vegada al món. T100 volia continuar a Espanya, ja que és el país de referència al món del triatló, i així ho hem aconseguit, ia més volem estar a l’alçada de les expectatives, ja que estem davant la primera competició en què conviuran les dos entitats, Triatló Mundial i T100′.

Este mateix cap de setmana, alguns dels millors triatletes de curta distància del món competiran a la Copa del Món de Triatló de València. La Copa del Món de València es va incorporar al calendari mundial de triatló el 2020, i des d’eixe moment ha vist córrer a la capital del Túria medallistes olímpics i mundials com Gwen Jorgensen, Vincent Lluís, Alistair Brownlee, Beth Potter, Kristian Blummenfelt o Lisa Terstch.
Nou cites internacionals
A més de les cites d’elit, hi haurà una sèrie de proves de participació massiva durant tot el cap de setmana, incloent distàncies esprint i super esprint.
El Tour Mundial de Triatló T100 2025 es desenvoluparà al llarg de nou proves, incloent el retorn a Singapur el 5-6 d’abril, per començar la nova sèrie, després San Francisco (31 de maig-1 de juny), Vancouver (13-15 de juny), França (27-29 de juny), Londres (9- 5-16 de novembre) i Qatar (12-13 de desembre).

La llista completa d’atletes masculins es pot consultar açí la llista completa d’atletes femenines es pot consultar açí. Cada atleta haurà de competir en almenys cinc cites T100 durant la temporada, amb les seues quatre millors puntuacions més el resultat a la Final del Campionat del Món de Triatló T100 de Qatar, on s’incrementaran els punts, contribuint a la seua classificació final T100. Els atletes wildcard també van ser una gran atracció durant les sèries del 2024, inclosos els espanyols Antonio Benito i Marta Sánchez, que van competir amb distinció a la prova T100 d’Eivissa i podrien tornar a aparèixer el 2025.