Notícies

El Llisa R va conquistar el Trofeu SM la Reina 2024

 • 

El vaixell britànic dominó amb solvència la classe ORC 0 – Mercedes Valdisa i la puntuació global li va donar per a proclamar-se campió absolut de l’emblemàtica regata del Real Club Nàutic de València

València, 07/07/2024.- El Llisa R, de l’armador Giovanni di Vincenzo, competint pel C.V. La Scuffia, va conquistar el ‘XXV Trofeu S. M. la Reina – Regata Homenatge a l’Armada – XXXVI Copa Almirall Marcial Sánchez-Barcaíztegui’, organitzat pel Real Club Nàutic de València (RCNV). El vaixell britànic va arreplegar el testimoni de l’Enewtec, guanyador en 2023.

XXV Trofeo de SM La Reina organizado por el RCNValencia.
©Sailingshots by María Muiña Photography

Brillant competició la conjugada per l’equip de Di Vincenzo, que va aconseguir imposar-se en sis de les set proves programades en la classe, cedint només en l’última, ja sabent-se campions absoluts, amb un segon. La jornada del diumenge es va desenvolupar amb un vent de 10 nusos d’intensitat de component de Llevant.

El Llisa R va competir majúscul enfront de la platja del Saler, on els ORC 0 i 1 i els Swan 42 van donar un espectacle al llarg de les jornades en un gran camp de regates muntat per Ariane Mainemare.

La victòria final en la classe ClubSwan 42 va ser per al Nadir, de Pedro Vaquer; l’Elena Nova va aconseguir la victòria general en ORC 1 – Varadero València; el Katara by Ready Set Go, d’Hermógenes i Diego Barcia, va fer el propi en ORC 2 – Royal Blis; en ORC 3 – MSC, el triomf va ser per al Mon de L´Ona II, de Ramón Cañellas; es va imposar en la general d’ORC 4 – Occident l’Enewtec, d’Enginyeria i Nova Tecnologia 2004; el Sos Mar Menor, de José Antonio Anton, va guanyar l’Europeu ORC SportBoat – Musto. Finalment, en classe Open, va guanyar el Jerònim II, de Mike Marqués, i, en Promoció, el Cormorant , de Vicente Irazo.

XXV Trofeo de SM La Reina organizado por el RCNValencia.
©Sailingshots by María Muiña Photography

Clase CLUBSWAN 42

L’embarcació italiana Canopo, d’Adriano Majolino, es va imposar per a començar la jornada en el camp Brau, muntat per Ariane Mainemare. Li va seguir en eixa lluita per la primera posició de la general el Peix d’Abril, de José María Meseguer, que va fer un segon, mentres que el vaixell al capdavant de la classe Swan 42 provisionalment el Nadir, de Pedro Vaquer, va acabar tercer la mànega. Tot es va tancar amb una sèptima regata programada que va donar per a un primer del Canopo, un segon del Peix d’Abril i un tercer del Nadir, que va acabar adjudicant-se amb 11 punts la classificació general de la classe Swan 42, erigint-se com a campió.

Classificació (amb un descarte): 1r Nadir: 6,1,1,2,1,3,3 (11). 2n Canopo: 1,2,4,5,5,1,1 (14). 3r Peix d’Abril: 5,3,2,1,4,2,2 (14). 4t Koyre-Spirit of Nerina: 2,5,6,3,3,4,5 (22). 5é Selene Alifax: 4,6,5,4,2,5,4 (24). 6é Longo Echo 3,4,3,6,6,6,6 (28).

Clase ORC 0 – MERCEDES VALDISA

La jornada de diumenge, programada la classe amb un màxim de dos proves, va arrancar amb una altra urpada del vaixell britànic Llisa R, un Ker 46 de l’armador Giovanni di Vincenzo, que va fer un altre primer. Seguia l’embarcació amb ple. La segona posició va ser per al Tenaç, de Pablo Garriga, i la tercera per a l’Aifos, de l’Armada Espanyola. Pràcticament, l’última mànega quedava com un tràmit per a la conquesta definitiva del Llisa R. En la sèptima i última prova, l’Urbania, un TP 52 de Tomás Gasset, va concloure amb un primer. Per part seua, el Llisa R va registrar un segon i el Tenaç, un tercer.

Classificació (amb un descarte): 1r Llisa R: 1,1,1,1,1,1,2 (6). 2n Tenaç: 2,2,5,2,6 (DNF),2,3 (16). 3r Aifos: 5,3,2,3,2,3,4 (17). 4t Urbania: 3,4,4,5,3,4,1 (19). 5é Blue Carbon – Aproperties: 4,5,3,4,4,5,5 (25).

Clase ORC 1 – VARADERO VALENCIA

El Mercedes-Benz Valdisa, d’Elisabetta Quartaroli, va aconseguir registrar un primer en la primera pispa d’este diumenge. L’equip del RCN de Barcelona va superar a un potent Elena Nova, de Christian Plump, que no obstant això mantenia el lideratge en la general. La tercera posició de la prova va ser per a l’italià Ulika, de Stefano Masi. La classe es va tancar amb una mànega que es va adjudicar el Tauró, de Julio Hidalgo (Salinas Yacht Club Equador), amb un primer; l’Elena Nova va acabar amb un segon i el Katarina II, d’Aivar, amb un tercer.

Classificació (amb un descarte): 1r Elena Nova: 1,1,1,5,1,2,2 (8). 2n Katarina II: 3,2,2,4,2,5,3 (16). 3r Ulika: 6,3,3,1,3,3,6 (19). 4t Mercedes-Benz Valdisa: 4,5,6,2,4,1,5 (21). 5é Tauró: 2,4,10,8,10,4,1 (29).

Clase ORC 2 – ROYAL BLIS

No va donar opció als seus rivals el vaixell argentí Katara by Ready Set Go, d’Hermógenes i Diego Barcia, que en la sexta prova fins al moment sumava un altre primer. Li va continuar en línia de meta l’Ebury – Foster Swiss, de Francisco Javier Sabiote, no obstant això va ser sancionat amb un 11 (DSQ). Escola Taboga, d’Emilio Guzmán, va fer un tercer, però el rectificat li va donar el segon. La unitat argentina va sumar de nou un primer en l’última, l’Escola Taboga va fer un segon i l’Ebury – Foster Swiss.

Classificació (amb un descarte): 1r Katara by Ready Set Go: 4,1,3,1,2,1,1 (9). 2n Escola Taboga: 2,3,9,3,3,2,2 (15). 3r Saetta III-Proalvientos.N.: 3,2,2,5,1,6,4 (17). 4t M8 ZAS C&R: 5,4,4,2,5,4,6 (24). 5é Ebury – Foster Swiss: 1,5,1,11(DNF),4,11 (DSQ),3 (25).

Clase ORC 3 – MSC

Mon de L´Ona II, de Ramón Cañellas, va resoldre amb un primer la mànega inicial programada en la jornada en ORC 3 – MSC. Per darrere del vaixell del CN de Cambrils va quedar el TeamTac, de Gustavo Gastaldi, per a fer un segon mentres el cartagenero Nemox-Bnfix, d’Antonio J. Romero, va registrar un tercer. L’embarcació de Cañellas va tancar amb un primer, seguida del TeamTac amb un segon i Varicentro-DE6, d’Associació Esportiva Canaleta, va firmar un tercer.

Classificació (amb un descarte): 1r Mon de L´Ona II: 1,2,3,2,1(RDG),1,1 (8). 2n Falapouco: 7,7,1,1,1,6,6 (22). 3r Varicentro-DE6: 3,5,7,4,3,4,3 (22). 4t Nemox-Bnfix: 4,4,4,3,7,3,5 (23). 5é TeamTac: 6,6,5,5,4,2,2 (24).

Clase ORC 4 – OCCIDENT

Va donar forma a una bona prova el Lassal, de Gonzalo Calvo (RCNV), aconseguint un primer en l’arrancada del dia. El líder de la classe, l’Enewtec, d’Enginyeria i Nova Tecnologia 2004 (CN La Illeta), vigent campió del Trofeu d’SM la Reina, va firmar un segon i, per part seua, el Dax, de Sergio Durá (RCR Alacant), va registrar un tercer. Va tornar a passar primer per l’arribada Lassal, seguit Enewtec i va fer un tercer el Dax.

Classificació (amb un descarte): 1r Enewtec: 1,2,1,1,1,2,2 (8). 2n Lassal: 2,1,2,5,2,1,1 (9). 3r Dax: 3,3,3,4,6,3,3 (19). 4t Orballo Un: 5,4,4,2,3,4,5 (22). 5é L’Entremaliat: 4,5,5,3,4,5,4 (25).

Clase ORC SPORTBOAT – MUSTO

El britànic Gone 2 Pot, de Christopher John Hunt, va aconseguir fer un primer en la sèptima prova programada per a l’Europeu SportBoat a València. El segon del dia va ser per al vaixell turc Orient Express 6.5, de Sukru Sanus / Zeynep Abatay, fent un tercer el Pinte Tercer, d’Emilio Azofra, mentres els líders, els italians del Milu’4, d’Andrea Pietrolucci, van concloure amb una habitació, defenent fins al moment el lideratge. No obstant això, en l’octava, un primer del Sos Mar Menor, de José Antonio Anton, li va alçar al capdavant igualant amb 15 punts al Milu’4, que va fer un tercer en la mànega. En l’arribada, entre estos dos, va arribar el vaixell turc.

Classificació (amb un descarte): 1r SOS Mar Menor: 7,2,2,1,2,1,6,1 (15). 2n Milu’4: 8,1,1,2,1,3,4,3 (15). 3r Orient Express 6.5: 2,8,5,3,4,4,2,2 (22). 4t Pinte Tercer: 1,4,4,4,3,8,3,4 (23). 5é SomVela: 3,5,3,5,6,2,5,7 (29).

Clase OPEN

Jerónimo II, de Mike Marqués, va tornar a fer un primer en la tercera i última prova del Trofeu SM la Reina en la classe. A l’embarcació del RCN de Dénia li va seguir en l’arribada l’Estupendu, de Fernando Gabriel Riera (RCNV), i el Joy, de Dave Butters (Parkstone Yacht).

Classificació (amb un descarte): 1r Jerónimo II: 2,2,1 (5). 2n Joy: 5,1,3 (9). 3r Vaig remoldre: 1,4,8 (13). 4t Estupendu: 4,7,2 (13). 5é Parpelleig: 6,3,4 (13).

Clase PROMOCIÓ

Cinc unitats representants del RCN de València van ocupar fet i fet les cinc primeres posicions en la classificació final de Promoció. El Cormorant , de Vicente Irazo, va completar un cap de setmana amb ple de triomfs i va tancar el diumenge amb un primer. Radazul, d’Eduardo Abad, va fer un segon mentres el Lola II, de Carlos Ballarín, va fer un tercer el diumenge.

Classificació (amb un descarte): 1r Cormorant: 1,1,1 (3). 2n Radazul: 2,4,2 (8). 3r Impossible: 4,2,4 (10). 4t Lola II: 3,5,3 (11). 5é Panthalasa: 5,3,5 (13).

Cal recordar que el programa de competició del Trofeu SM La Reina ja va començar divendres passat 28 de juny amb una regata d’altura i un recorregut de 160 milles nàutiques. El guanyador de la prova Offshore va ser el M10 ZAS C&R, patronejat per José Luis Francés, dels armadors Carlos i José Francés, competint pel RCN de València.

Una regata emblemàtica

El RCNV organitza esta regata referent al Mediterrani per delegació de la Real Federació Espanyola de Vela (RFEV) amb la col·laboració de la Federació de Vela de la Comunitat Valenciana (FVCV). El ‘XXV Trofeu S. M. La Reina – Regata Homenatge a l’Armada – XXXVI Copa Almirall Marcial Sánchez-Barcaíztegui” compta amb el suport institucional del Consell Superior d’Esports, la Generalitat Valenciana, l’Ajuntament de València i la seua Fundació Esportiva Municipal, i la Diputació de València i la seua àrea d’Esports, així com de World Sailing, Turisme València, Turisme de la Comunitat Valenciana, ORC, visitvalencia.com, Aemet i Creu Roja.

Este esdeveniment nàutic de reconegut prestigi internacional forma part, com a Regata Internacional, del Calendari Oficial de la Real Federació Espanyola de Vela. El Trofeu S. M. La Reina és puntuable per al Circuit Mediterrani de Vela i per a la Lliga de creuers de la Comunitat Valenciana.

XXV Trofeo de SM La Reina organizado por el RCNValencia.
©Sailingshots by María Muiña Photography