La Marató València 2017 va deixar 20 milions d’euros en la ciutat
- Per cada euro invertit en l’organització de l’esdeveniment es van recuperar 4,8 euros generats de despesa turística.
La sala de premsa del Complex Esportiu i Cultural Petxina ha acollit aquest matí la presentació del nou informe d’impacte econòmic sobre l’última edició de la Marató València Trinidad Alfonso EDP, realitzat per l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (Ivie). El document llança dades molt positives quant a la tornada en xifres de l’esdeveniment esportiu per a la ciutat que, segons l’informe, va recuperar en despesa turística 4,8 euros per cada euro invertit.
L’acte ha comptat amb la presència de la regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, Maite Girau, la delegada municipal de Turisme, Sandra Gómez, el director de l’equip de Ivie i investigador, Joaquín Maudos, i el catedràtic i membre de l’equip de Ivie, Joaquín Aldás.
L’estudi dut a terme pel Ivie reflecteix que la inversió realitzada per a l’organització de l’esdeveniment, a càrrec de l’Ajuntament de València i SD Correcaminos, suma 4.234.021 euros. Cadascun dels euros emprats en la Marató València 2017 va generar 4,8 euros de despesa turística, aconseguint així la xifra de benefici per a la ciutat de 19.950.272 euros.
D’altra banda, cal destacar l’impacte econòmic de l’esdeveniment quant a la riquesa municipal en termes de rendes –sous i salaris- que es tradueix en uns beneficis per al PIB valencià de 12.740.563 euros, així com la creació i manteniment de 431 llocs de treball a l’any. Del total de la renda generada, el 69,2% correspon a la despesa de participants i el 30,8% a la despesa en l’organització.
La rellevància de l’esdeveniment a nivell nacional i internacional afegeix la presència de corredors i acompanyants arribats de la resta d’Espanya (36,6%) i de l’estranger (25,5%), tenint en compte els participants en la Marató i en la 10 K paral·lela. L’informe del Ivie mostra l’augment en el nombre de persones que acompanya a cada corredor durant la seua visita a València, en el cas dels nacionals s’ha passat de 3 a 3,4 i en el dels estrangers de 2,8 a 3. En aquest sentit, també ha crescut la durada de l’estada per part dels participants i els seus acompanyants que s’ha elevat de 3,4 a 4,4 dies.
Els corredors recomanen la Marató València
L’equip del Ivie, dirigit per l’investigador Joaquín Maudos, va analitzar també per a l’estudi les 4.032 enquestes realitzades als corredors sobre el seu grau de satisfacció amb la Marató València. Com a resultat del qüestionari es dedueix un elevat nivell de grat generalitzat que es tradueix en una nota mitjana de 8,9 sobre 10. Així mateix, un 19,4% atorga una valoració de deu a l’esdeveniment i un 56,4% de nou punts.
Descàrrega informe impacte econòmic complet →
https://www.valenciaciudaddelrunning.com/revistas/37-Maraton-Valencia-2017-ivie/