La Mitja Marató València i la Marató estrenaran recorregut en la seua pròxima edició amb traçats similars al de l’últim Mundial
La Mitja Marató i Marató València Trinidad Alfonso EDP estrenaran nous recorreguts en les seues respectives edicions d’enguany, canvis que es produeixen amb la finalitat de ser unes proves encara més veloces per als corredors del que ja són. Els nous trajectes han sigut presentats oficialment en un acte en el qual ha participat la regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, Maite Girau, el president de SD Correcaminos i organitzador de la marató juntament amb la Fundació Esportiva Municipal, Paco Borao, i els representants de la Policia Local de València.
Els renovats recorreguts no solament seran més ràpids i còmodes per als participants, sinó que també permetran millorar la convivència de la ciutadania en els dies de celebració de les dues millors carreres d’Espanya.
Els canvis més rellevants afectaran a la Mitja Marató València ja que es modifica substancialment el seu traçat per a la 28a edició que arribarà a la nostra ciutat el pròxim 28 d’octubre. Com a circuits de referència per a la carrera s’ha seguit com a exemple el recorregut que es va seguir en el IAAF/Trinidad Alfonso Campionat del Món de Mitja Marató València 2018. En aquest sentit, la renovada ruta de la Mitja Marató serà pràcticament idèntica a la cita mundialista, ara bé amb l’eixida de la prova situada prop del Pont de l’Assut de l’Or.
El nou traçat reduirà el nombre de girs dels participants, dels 17 que va haver-hi en el passat Mundial als 13 que tindrà la prova en 2018, molt per sota del recorregut d’anys anteriors. A més dels beneficis per als corredors, el recorregut compta amb el beneplàcit dels responsables de la Policia Local de València, ja que s’alliberen zones per al trànsit normal de vehicles que no permetia el vell traçat.
Quant a la Marató València Trinidad Alfonso EDP, previst per al pròxim 2 de desembre, la seua ruta experimentarà diverses millores que han de ser ratificades en els pròxims mesos amb l’homologació corresponent. Entre totes elles, cal destacar la modificació del traçat per un altre més rectilini i ràpid, eliminant diversos girs de 90º i un de 180º, la qual cosa deixa el recorregut de 42.195 metres més ràpid d’Espanya amb només 34 girs en lloc dels 44 que hi havia anteriorment.
Igual que succeeix amb la Mitja Marató, es busca també la millor convivència possible el dia de la carrera, alliberant al tràfic zones com l’Avinguda Pío Baroja, el pont 9 d’Octubre o l’Avinguda de Tres Creus, tot per fer més fàcil la circulació a aquells que no córreguen.