Es clausura amb èxit la segona edició de València Boat Show
Després de cinc dies d’intensa activitat comercial i esportiva, VALÈNCIA BOAT SHOW ha tancat les seues portes amb un balanç molt satisfactori per a l’organització.
L’augment d’expositors i embarcacions en aigua i en sec, la incorporació de noves disciplines per a les activitats socioculturals i esportives de lliure accés i el reforç de l’oferta gastronòmica i d’oci, han merescut l’aplaudiment tant de les empreses participants com del públic assistent.
Així, junt amb una profusa activitat comercial, que ha satisfet plenament a les firmes expositores, el saló ha omplit també les expectatives dels nombrosos aficionats i no iniciats de totes les edats que s’han acostat estos dies al certamen.
Jorge de Haro, president del saló, ha subratllat que: “Tant les firmes participants, com les federacions involucrades i els visitants s’han mostrat molt satisfets. Amb una afluència de més de 40.000 persones, s’ha observat un augment del públic professional vingut de tot el país i han sigut diverses les empreses que ja han sol·licitat informació per a exposar per primera vegada en el saló l’any que ve. Eixim molt reforçats d’esta nova edició i plens de motivació per a treballar des de ja en l’edició 2015”.
Com ja fera l’any passat després de la finalització de la trobada, la Universitat de València es troba immersa en l’elaboració d’un informe sobre l’impacte socioeconòmic i turístic del saló, elaborat a partir de la informació demanada durant la celebració de la trobada, que en breu es farà públic.
En el pla esportiu, ha destacat enguany la celebració del Campionat Autonòmic de Creuer, del que VALÈNCIA BOAT SHOW ha sigut coorganitzador junt amb la Federació de Vela de la Comunitat Valenciana.
Altres novetats en este àmbit han sigut la incorporació del busseig, dins de les disciplines nàutiques que integren el programa d’activitats obertes al públic, i l’exhibició de pesca a corcheo amb carro valencià, una modalitat autòctona de la Comunitat Valenciana que ha despertat la curiositat de nombrosos visitants.
Destaca també com a aspecte nou de l’actual edició el reforç de l’oferta gastronòmica amb dos noves àrees: VV Náutica, Food & Music, ubicada en la tercera planta de l’edifici “Veles e Vents” i gestionada per Club del Gurmet de El Corte Inglés junt amb Grup La Sucursal, i València Boat Show Gastro, fira de la tapa ubicada al final del canal i gestionada per l’empresa Quintaesencia. Ambdós propostes han integrat, junt amb l’oferta pròpiament gastronòmica, activitats d’interés com a desfilades de moda, cursos i xarrades, actuacions musicals, etc.
Així mateix, el programa del saló ha comptat, com en la passada edició, amb la col·laboració de distintes institucions i organitzacions esportives per a oferir de manera gratuïta baptismes de mar en diverses disciplines, tallers per a tots els públics i activitats lúdiques infantils amb temàtiques vinculades al mar, exhibicions de distints esports nàutics i la tradicional solta de tortugues marines recuperades en el Arca del Mar, que enguany ha sigut protagonitzada per tres exemplars de tortuga bova que han suscitat un gran interés entre el públic assistent.